Mokantis atpažinti sunkumų ženklus ir apie juos kalbėtis, organizacijose vis dažniau įveikiamas atviro pasikalbėjimo barjeras, tačiau neretai atsiduriame kitame nežinomybės lygyje – kokia organizacijos, vadovo ar personalo specialisto rolė?
Konsultacijos komandoms ir jų vadovams
Padedame kalbantis apie psichikos sveikatos sunkumus su juos patiriančiu darbuotoju ir jį supančioje komandoje. Patariame renkantis tinkamiausius esamos situacijos valdymo, darbo vietos pritaikymo sprendimus bei sudarant veiksmų, skatinančių darbuotojo atsigavimą, planą.
Kai darbuotojas susiduria su sunkumais
Vadovai sėkmingai įveikia daugelį organizacijos veikloje iškylančių iššūkių, tačiau kai kalbama apie komandos narių psichikos sveikatą, žinoti kaip elgtis nėra paprasta.
Tinkami veiksmai padės sutaupyti laiko, išvengti brangiai kainuojančių klaidų ir įtampos komandoje bei sumažins darbuotojo praradimo riziką. Darbuotojas, sulaukęs organizacijos paramos, lengviau grįš prie produktyvaus darbo ritmo, o organizacija praktiniais veiksmais sustiprins įtraukią ir darbuotojų gerovei palankią kultūrą.
Konsultavimo turinys ir etapai
Individualios konsultacijos komandos vadovui ar personalo specialistui: pagalba priimant sprendimus, susijusius su sunkumus patiriančio darbuotojo darbo vieta, jos pritaikymu, darbo sąlygomis, parama, ir sprendžiant sudėtingas su psichikos sveikata susijusias situacijas.
Grupinės konsultacijos komandai: pagalba kalbantis ir sprendžiant klausimus, susijusius su psichikos sveikatos sunkumų turinčio kolegos įtrauktimi ir paramos jam ar jai darbe užtikrinimu. Parama komandai kalbantis apie tai, kas neramina bei situacijai svarbių žinių suteikimas.
Situacijos supratimas, analizė ir aptarimas
Pageidaujamų rezultatų numatymas
Trumpalaikių ir ilgalaikių sprendimų pasirinkimas
Tikslų ir sprendimų peržiūrėjimas įgyvendinimo metu
I etapas
II etapas
III etapas
IV etapas
Publikacijos, naujienos, žinios
Kaip parodė „Gijų“ užsakyta Lietuvos dirbančių gyventojų apklausa, tarp darbuotojų, kurie organizacijos rūpestį emocine sveikata vertino 7 balais iš dešimties ar žemiau, 58% yra organizacijos „kritikai“.
Organizacijose perdegimo išvengti galima, suprantant, kad perdegimas - pirmiausia organizacijos ir vadovų, o ne darbuotojų asmeninių pastangų objektas.